Naar de hoofdinhoud

Ombudsdienst

Het OPZ Geel vindt het belangrijk dat zijn patiënten en bezoekers tevreden zijn. Wij hopen dat alles naar wens verloopt. Hebt u vragen, problemen of klachten, dan zal het personeel van de leefeenheid graag naar u luisteren en trachten te helpen. Hebt u vragen of klachten over de aangeboden hulp dan kunt u ook gratis en vertrouwelijk contact opnemen met een ombudspersoon. Zij/hij zal altijd naar u luisteren, uw problemen ernstig behandelen en samen trachten met u, een bevredigende oplossing te zoeken.

U kunt terecht bij de ombudspersoon als patiënt voor alle problemen die u ervaart en die verband houden met uw opname, verblijf of ontslag. De ombudspersoon staat open voor klachten die gaan over de relatie tussen u en de zorgverstrekkers maar kan niet ingaan op klachten over uw medepatiënten.

Ook familieleden kunnen een afspraak maken met de ombudspersoon om problemen of klachten over de samenwerking met OPZ-medewerkers te bespreken.
Het OPZ Geel heeft een interne ombudsdienst. U kunt ook terecht bij de onafhankelijke ombudsdienst geestelijke gezondheidszorg (GGZ) Antwerpen. Beide ombudspersonen behandelen uw vraag of klacht onafhankelijk en neutraal.

Interne ombudsdienst OPZ Geel

Ombudspersoon: Julienne Aerts

U kunt haar contacteren via:

Extra mogelijkheid: videogesprek via de (afdelings)computer. De verpleegkundigen van de afdeling kunnen patiënten helpen om (met respect voor hun privacy) in contact te komen met de ombudspersoon.

*Er zijn antwoordkaarten ter beschikking aan elk onthaal en op de leefeenheden of u kunt gewoon een briefje schrijven met vermelding van uw naam en de leefeenheid waar u verblijft. U kunt dit bezorgen via de gele brievenbus aan het onthaal of via de brievenbus, naast het wassalon (in de gang achter de cafetaria).

Externe Ombudspersoon Geestelijke Gezondheidszorg

Ombudspersoon: Elke Van Passel

Contactgegevens:

Meer info over de onafhankelijke ombudsdienst Geestelijke Gezondheidszorg op www.oogg.be