Ombudsdienst
Bij OPZ Geel staat de tevredenheid van patiënten en bezoekers voorop. Onze medewerkers zetten zich in om u tijdens uw behandeling of verblijf zo goed mogelijk te behandelen, te verzorgen en te begeleiden. Hebt u vragen, problemen of klachten? U kunt hiermee terecht bij het personeel van de leefeenheid, dat samen met u naar een oplossing zoekt.
Hebt u vragen of klachten over de hulp die u ontvangt?
U kunt gratis en vertrouwelijk contact opnemen met een ombudspersoon voor informatie over uw rechten als patiënt. De ombudspersoon kan bemiddelen tussen u en uw hulpverleners om de communicatie te verbeteren en de hulpverlening bij te sturen.
Ook familieleden of derden kunnen, in overleg met u, een gesprek aanvragen als het voor u moeilijk is om een probleem zelf te verwoorden.
U kunt terecht bij de interne ombudsdienst van het OPZ Geel. Daarnaast kunt u ook contact opnemen met de externe ombudsdienst voor geestelijke gezondheidszorg. Beide ombudspersonen behandelen uw vraag of klacht onafhankelijk en neutraal.
Interne ombudsdienst OPZ Geel
Ombudspersoon: Julienne Aerts
- Tel: 014 57 91 01
- E-mail: ombudsdienst@opzgeel.be
- Post:
OPZ Geel
Interne ombudsdienst Julienne Aerts
Dokter Sanodreef 4
2440 Geel
- Antwoordkaart*: Bezorg een antwoordkaart via één van de interne brievenbussen met opschrift "interne ombudsdienst".
- U kunt ook een videogesprek aanvragen.
*Antwoordkaarten zijn te verkrijgen aan elk onthaal en op de leefeenheid. U vindt de ombudsbrievenbussen aan elk onthaal, in de divisie Volwassenen (in de gang tussen de cafetaria en het medisch secretariaat) en op gesloten afdelingen.
Externe Ombudsdienst (OOGG)
Ombudspersoon: Elise Van Lint
- Tel: 0499 86 37 95
- E-mail: elise.vanlint@oogg.be
- Post:
OPZ Geel
Externe ombudsdienst Elise Van Lint
Dokter Sanodreef 4
2440 Geel
- Antwoordkaart*: Bezorg een antwoordkaart via één van de interne brievenbussen met opschrift "externe ombudsdienst".
- U kunt ook een videogesprek aanvragen.
*Antwoordkaarten zijn te verkrijgen aan elk onthaal en op de leefeenheid. U vindt de ombudsbrievenbussen aan elk onthaal, in de divisie Volwassenen (in de gang tussen de cafetaria en het medisch secretariaat) en op gesloten afdelingen.
Meer info over de onafhankelijke ombudsdienst Geestelijke Gezondheidszorg op www.oogg.be